Mountain Bike túra Rákosmentén
2006.08.07.
Hápi

2006. Július 9.

Valami beindult Rákosmentén! A sikeres, ámbár az időjárás miatt picit hűvösre sikeredett március 15-i isaszegi kirándulásunk után Egyesületünk megszervezte első MTB túráját.
A nyár elejei bokros teendőink miatt kicsit későn meghirdetett túrán, várakozásainkon felül szép számmal jelentek meg kerületi és környékbeli kerékpárosok is.
A 10
órára meghirdetett találkozó a tagjaink között mára már fogalommá vált sárga bank előtt volt, majd némi ismerkedés után elindultunk, hogy rendesen feltérképezett, ámde néha meglepetéseket tartogató útvonalat teljesítsük. Túránk első pár kilométere a reptér irányába csendes, forgalommentes utcákban kanyargott, majd a vasúton átkelve és azzal párhuzamosan haladva következtek a környékre oly jellemző, néha elég mély homokot tartalmazó dűlőutak. Egy rövid, de annál mélyebb homokos szakaszt tartalmazó enyhe emelkedő után ismét kereszteztük a vasúti pályát. Innen csendes aszfaltos utcában gurulva érkeztünk meg a Rákoskert vasútállomáshoz, majd jobbra felkanyarodva a Rákoskert Sugárúton található Platán fasor alatt kerekezve kezdtük meg túránk legmagasabb pontjána
k meghódítását.
A Vida-dombra felérve megcsodáltuk az elénk táruló panorámát majd Ecser irányába fordultunk, hogy élvezhessük a lejtő nyújtotta élményeket és a hűsítő menetszelet. E lakóhelyünkkel szomszédos településről kis frissítő után tovább tekertünk a Merzse-mocsárhoz, ahol is megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a csapadékos időjárás a hegyikerékpáros maratonokra kedvezőtlenül, míg a mocsárra kedvezően hat. Rövidke pihenő, és a mocsár megtekintése után az árnyas fák alatt tovatekerve elértünk túránk egyik legkimerítőbb szakaszához, mely a repülőtér kerítése mellett haladt végig, s rövid, mély homokos szakaszaival, árnyékot adó fák nélkülözésével egészen a Ferihegyi útig tartott. Itt a fák árnyékában kicsit megpihenve Egyesületün
k szervezésében és Elnökünk párjának segítségével a résztvevők picit felfrissülhettek. Pihenésképpen egy hosszabb aszfaltos szakasz következett majd a Baross és Lőrinci utat keresztezve ismét árnyas fák védelmében kanyargós utakon haladtunk tovább. A Helikopter útnál kicsit megpihenve az utolsó szakaszhoz erőt gyűjtöttünk majd csapatunk több helyi lakos nagy csodálkozására tovahaladva a Madárdomb érintésével ismét Rákoshegyen találta magát. Innen már csak be kellett gurulni a kiindulási pontra, hogy a kitartó, de kicsit megfáradt résztvevők egy közös csoportkép erejéig még összegyűljenek.

A túrát mindenki sikeresen teljesítette, és a pozitív visszajelzések hatására augusztusban ismét találkozunk, mikor is egy aszfaltos túra keretében ismerkedünk a Gödöllői dombság vidékével.